A diétahibák három jellemző típusa 3. rész

A diétahibák három jellemző típusa 2. rész
2017-10-17
Ki eszik jól?
2017-10-17

A diétahibák három jellemző típusa 3. rész

A leggyakoribb, szinte általánosan elterjedt diétás elv következik, amely idővel teljesen átformálhatja az ételekről való gondolkodásodat, de sajnos nem olyan módon, ami kedvez a tartós testsúlycsökkentésnek, hanem épp ellenkezőleg.

  • A diétából olyan ételek kiküszöbölése, melyek sok kalóriát és szénhidrátot tartalmaznak, vagy amelyekről úgy érzed, túlevésre késztetnek.
  • amíg megtartod a „rossz” ételek fogalmát, vagy a „tiltott” ételekét, vagy a „veszélyes” ételekét, vagy a „túlevési” ételekét, vagy a „bűnös” ételekét, vagy akárhogyan hívod őket, sérülékeny leszel a falásrohamokra bizonyos körülmények között.
  • észrevétlenül is erővel, kontrollal, hatással ruházod fel az ételeket, így azok feletted állnak, folyamatosan küzdesz velük, és néha te, néha azok „győznek”, így az életed egy harcmezővé válik, ahol naponta meg kell vívnod a kisebb-nagyobb csatáidat.
  • akárhányszor „legyőznek” ezek az ételek te egyre gyengébbnek és bizonytalanabbnak fogod érezni magad, de legfőképpen kiszolgáltatottnak és ez biztos, hogy nem szolgálja az önbizalmad erősödését.
  • ahogy a napi energiaigényed sem mindig azonos, úgy a kalóriaszükségleted sem. Az édes, szénhidrátdús ételeknek valaha túlélési értékük volt, vagyis az emberiség fennmaradásában meghatározóak. S bár a népesség jelentős hányada számottevő zsírtartalékkal rendelkezik, mégis adódnak az életükben olyan helyzetek, amikor a szervezetük úgy értékeli, hogy extra terhelésnek vannak kitéve: napokig, hetekig, hónapokig csak 4-5 órát alszanak, mert vizsgákra készülnek, kisbabához ébrednek, a stressztől nem tudnak rendesen, pihentetően aludni. A szervezeted nem tudja mi az oka annak, ha kimerült vagy, csak annyit érzékel, hogy több energiára van szükséged, ezért az édes ételeket néha különösen kívánni fogod. Ilyenkor még nehezebb lesz ellenállni, s végül túleszed magad ezekből az ételekből, „mert már úgyis mindegy”.
  • az ilyen diéta mellé gyakran társul egyoldalúság: mindössze néhány ételtípusból állítják össze az étrendet. Csirkemell, brokkoli…amiket régen még szerettél, ma már ezek hallatán rosszul vagy…máris valami édes ételt kívánsz ellenállhatatlanul. Az egyoldalúság elősegíti az ingeréhség kialakulását, amely növeli a túlevés megjelenésének valószínűségét. (Az ingeréhségről bővebben Az éhes lélek gyógyítása című könyvben olvashatsz.)

Ez a weboldal sütiket használ. A hatályos jogszabályok értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A hatályos jogszabályok értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás