A diétahibák három jellemző típusa 2. rész

A diétahibák három jellemző típusa 1. rész
2017-10-17
A diétahibák három jellemző típusa 3. rész
2017-10-17

A diétahibák három jellemző típusa 2. rész

2.  Sokan a fogyás érdekében megpróbálnak nagyon keveset enni (pl. napi 800 kalóriánál kevesebbet). Olykor kiegészítésként étvágycsökkentő szereket is alkalmaznak (amelyek általában valamilyen különleges, eddig fel nem ismert telítő, zsírégető hatással bírnak….).

 

Gyenge pont:

  • mivel ételmegvonást észlel a szervezeted, ezért a túlevés valószínűsége biológiai okból növekszik, és végül minden egyes étkezés egy stresszhelyzetté válik az életedben
  • külső szempontok vezérlik az étkezésedet és nem a saját igényeid: a látvány, az illat, az íz fontosabb lesz az adott étel elfogyasztása szempontjából, mint az, hogy éhes vagy-e. Gondolhatod, hogy így tényleg csak azt fogod megenni, amit tényleg vonzónak találsz, vagy amit a diétás étrend előír, de vedd figyelembe, hogy amikor nem eszel eleget és gyakorlatilag folyamatosan éhes vagy, akkor a legegyszerűbb ételeket is meg tudod kívánni. Különösen azokat, amelyek gyorsan és könnyen elérhetők (péksüti, csoki, ropogtatnivalók).
  • napjaidat lassan uralni kezdi a számolgatás: kalória, szénhidrát, testsúlycsökkenés. Végül sehová nem fogsz tudni mérleg nélkül menni, ráadásul félni fogsz az ételektől, és azoktól a helyzetektől, ahol enni kell, enni lehet.
  • kevés energiád lesz, keveset fogsz kimozdulni, korán lefekszel aludni, hogy ne érezd az éhséget, így fontos társas eseményektől fosztod meg magad, majd egyre jobban elszigetelődsz. A begubózás, a passzív tevékenységek sora, a kikapcsolódás hiánya mind-mind növeli a túlevés megjelenésének valószínűségét.
  • a már korábban is meglévő hiányaid fokozódnak vagy újak jelennek meg: legvalószínűbben a kapcsolatéhség, az ingeréhség, a produktivitási éhség, a cselekvési éhség. (Ezekről részletesen olvashatsz Az éhes lélek gyógyítása című könyvben.)
  • sokan azért híznak meg, mert akkor is esznek, amikor nem éhesek, ezért bármilyen étvágycsökkentő szer esetükben hatástalan.
  • ha túl keveset eszel, akkor nem tudod megtapasztalni, hogy mennyi a pont elég számodra, pedig a tartós testsúlycsökkenés lényege épp az, hogy annyit egyél, amennyire biológiailag valóban szükséged van.
  • a kínkeservvel leadott kilók az alacsony kalóriás program végeztével társakkal kiegészülve térnek vissza.
  • azok a pácienseim, akik részt vettek alacsony kalóriás testsúlycsökkentő programban arról számoltak be, hogy végig arról álmodoztak, mit és mennyit fognak enni, amikor végre véget ér a program.

Ez a weboldal sütiket használ. A hatályos jogszabályok értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A hatályos jogszabályok értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás